Hullo

Shota

New Member
Reaction score
1
Hallo!

Stumbled across this forum while avoiding studying for my impending exams, and figured this would be a decent way to keep procrastinating, so I registered - and here I am.

I love fantasy. More specifically fantasy-books, and I have ever since I was twelve and read Wizard's First Rule in a terribly translated Norwegian version.

So yeah. Hello all! ^^

Oddrun

I speak languages.
Reaction score
194
Heiheihei! Er du norsk? Vi får overraskende mange av dere her (ikke at jeg klager - jo flere jo bedre!) :D

Velkommen til TFF! ^_^

OP
Shota

Shota

New Member
Reaction score
1
Haha, faktisk ;) Ja, er norsk ja! Når du sier 'dere' vil det si at du har lært deg norsk utenom?

Og takk ;)

OP
Shota

Shota

New Member
Reaction score
1
Så artig! ^^ Kan ikke tenke meg at det er så veldig mange som tar norsk... Er ikke akkurat et verdensspråk. Lærer du dialekter? Om det sier deg noe er jeg trønder. ^^

Oddrun

I speak languages.
Reaction score
194
Så artig! ^^ Kan ikke tenke meg at det er så veldig mange som tar norsk... Er ikke akkurat et verdensspråk. Lærer du dialekter? Om det sier deg noe er jeg trønder. ^^

Tja, det er ikke så mange, men siden det er bare noen få steder her i landet hvor du kan studere norsk, var det ikke så lett å få studieplass :p Vi lærer mer OM dialekter enn vi lærer dialekter, men siden nesten alle i Norge snakker dialekter må man bare lære seg å forstå dem (ikke at jeg forstår alle, særlig i muntlig samtale). Trøndersk har jeg ikke hørt så mye av, hadde en venn i Oslo som var fra Trondhjem, men han foretrakk å snakke normalisert bokmål (litt overraskende, synes jeg). Vi hørte også på noen helt morsomme dialektprøver i Norsk Fonetikk i Fremmedspråksperpektiv-timene da jeg var på UiO som erasmus-student.

OP
Shota

Shota

New Member
Reaction score
1
^ Ah, skjønner, skjønner :) Hm, høres merkelig ut at han ikke ville snakke dialekt, pleier vel heller å være sånn at dialekta vannes ut hvis man bor lenge et sted. Det er mange sære dialekter ja... XD

<.< >.>

-waves- Hullo!

-waves back-